Fri fragt over 400 kr

Betingelser for køb

  1. Om Ecomx AB
    559388-3498

    Virksomheden har sit registrerede kontor i Torslanda. Virksomhedens postadresse er Axelinas väg 2, 42341 Torslanda.
    Hvis du vil i kontakt med os, skal du sende en e-mail til [email protected].
    med din sag og dine kontaktoplysninger, så kontakter vi dig snarest.
    Afgivelse af en ordre
    Når du har gennemført din bestilling, sender vi en ordrebekræftelse til din e-mailadresse. I bekræftelsen finder du alle oplysninger om produkterne, pris, fakturerings- og leveringsadresse.
    Hvis der er en fejl i ordrebekræftelsen, bedes du straks kontakte os via e-mail til [email protected].
    Leveringstider
    Vores normale leveringstid er 1-3 dage afhængigt af, hvor i landet du bor. BEMÆRK! Ordrer, der afgives i weekenden, afsendes tidligst den følgende mandag.
    Ordrer afgivet inden kl. 12.00 afsendes samme dag.
    Hvis der opstår forsinkelser i leveringen (uden at vi har givet dig besked om en længere leveringstid), bedes du kontakte os på e-mailadressen:
    [email protected]

    Priser
    Alle priser i shoppen er angivet i DKK, og alle priser er inklusive 25% moms.
    Vi tager forbehold for prisændringer forårsaget af prisændringer fra leverandøren, trykfejl i prislisten og unøjagtigheder i priserne på grund af forkerte oplysninger og forbeholder os ret til at justere prisen.
    Ret til annullering
    Ved køb af varer på hjemmesiden har du som kunde en lovbestemt fortrydelsesret på 14 dage, der gælder fra det tidspunkt, hvor du har modtaget et produkt, som du har bestilt.

    5.1 Når du bruger din fortrydelsesret:
    Du skal give os besked om, at du fortryder. Meddelelsen skal sendes til os på [email protected]. Meddelelsen skal tydeligt indeholde dit navn, adresse, e-mailadresse, ordrenummer og de varer, der skal returneres.
    Du skal returnere produkterne til os med det samme og senest inden for de lovpligtige 14 dage efter annulleringsmeddelelsen.
    Du er ansvarlig for returforsendelse, levering og produkternes tilstand ved returnering, så produkterne skal sendes godt emballeret og i deres originale emballage.
    På tilbagebetalingsbeløbet forbeholder vi os ret til at fratrække et beløb svarende til værdiforringelsen i forhold til produktets oprindelige værdi i tilfælde af et brugt eller beskadiget produkt.

    5.2 Fortrydelsesretten gælder ikke for:
    Produkter, der er blevet forseglet af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager, og hvor forseglingen er blevet brudt af dig.
    Produkter, der har karakter af en forseglet lyd- eller billedoptagelse, og hvor forseglingen er blevet brudt af dig.
    Skræddersyede produkter, som er specielt tilpasset til dig eller har et tydeligt personligt præg efter dine ønsker.
    Tjenester, der er afsluttet, og hvor du udtrykkeligt har accepteret påbegyndelsen af tjenesten uden fortrydelsesret.
    Varer, der hurtigt kan forringes, f.eks. fødevarer.
    Enkeltudgaver af aviser eller magasiner.

    For mere om den lovbestemte fortrydelsesret, se her.
  1. Reklamationer og klager
    Vi kontrollerer alle produkter, før vi sender dem til dig. Skulle produktet alligevel være beskadiget eller forkert afsendt, når det ankommer, forpligter vi os til, i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning, at afhjælpe manglen uden beregning.
    Du skal altid kontakte os for godkendelse, før du returnerer et defekt produkt.
    Reklamationen skal sendes umiddelbart efter, at fejlen er opdaget.

    6.1 Hvordan går du frem med en reklamation?
    Eventuelle fejl og mangler skal altid anmeldes til [email protected]
    med angivelse af navn, adresse, e-mailadresse, ordrenummer og en beskrivelse af fejlen.
    Hvis vi ikke kan afhjælpe fejlen eller levere et tilsvarende produkt, refunderer vi dig for det defekte produkt i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Vi betaler for returforsendelse i tilfælde af godkendte reklamationer.
    Vi forbeholder os ret til at afvise en reklamation, hvis det viser sig, at produktet ikke er defekt i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Ved reklamationer følger vi retningslinjerne fra det generelle klagenævn, se arn.se.
    Begrænsning af ansvar
    Vi påtager os intet ansvar for indirekte skader, der måtte opstå på grund af produktet.
    Vi påtager os intet ansvar for forsinkelser/fejl, der skyldes omstændigheder uden for virksomhedens kontrol (Force Majeure). Disse omstændigheder kan f.eks. være arbejdskonflikter, brand, krig, regeringsbeslutninger, reduceret eller ingen levering fra leverandøren.
    Desuden påtager vi os intet ansvar for eventuelle ændringer af produkter/produktegenskaber, der er blevet ændret af den respektive leverandør, og andre faktorer, der ligger uden for vores kontrol.
    Oplysninger om produktet
    Vi tager forbehold for eventuelle trykfejl på denne hjemmeside og det endelige salg af produkter. Vi garanterer ikke, at billederne gengiver det nøjagtige udseende af produkterne, da der kan forekomme en vis farveforskel afhængigt af skærmen, fotokvaliteten og opløsningen. Vi gør altid vores bedste for at vise produkterne så nøjagtigt som muligt.
    Information om cookies
    I henhold til loven om elektronisk information skal besøgende på en hjemmeside af hensyn til privatlivets fred informeres om, at der anvendes cookies. Oplysningerne i cookien kan bruges til at spore en brugers browsing. En cookie er en lille tekstfil, som det websted, du besøger, anmoder om at gemme på din computer for at give adgang til forskellige funktioner. Det er muligt at indstille din browser til automatisk at afvise cookies. Du kan finde flere oplysninger på den svenske Post- och telestyrelses hjemmeside.
  2. Personlige oplysninger
    Når du handler hos Ecomx AB, accepterer du vores databeskyttelsespolitik og vores behandling af dine personoplysninger. Vi beskytter din personlige integritet og indsamler ikke flere oplysninger end nødvendigt for at behandle din ordre. Vi sælger eller videregiver aldrig dine data til tredjeparter uden et juridisk grundlag.
    Ecomx AB er ansvarlig for behandlingen af personoplysninger, som du har givet os som kunde. Dine personoplysninger behandles af os for at kunne håndtere din ordre og i tilfælde, hvor du har anmodet om nyhedsbreve eller kampagnetilbud - for at kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.
    Oplysningerne nedenfor er et resumé af, hvordan vi opbevarer og behandler dine data i overensstemmelse med den generelle forordning om databeskyttelse (GDPR).
    10.1 Hvad er persondata?
    Persondata er alle oplysninger, der direkte eller indirekte kan henføres til en fysisk person.
    10.2 Hvilke data gemmer vi?
    For at kunne håndtere din ordre og besvare spørgsmål i forbindelse med din ordre (kundeservice) gemmer vi dit for- og efternavn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, IP-adresse og købshistorik.
    Dine data gemmes, så længe vi har et juridisk grundlag for at behandle dine data, f.eks. for at opfylde aftalen mellem os eller for at overholde en juridisk forpligtelse i henhold til f.eks. bogføringsloven.
    10.3 Juridisk grundlag
    I forbindelse med et køb behandles dine personoplysninger for at opfylde aftalen med dig.
    Markedsføring, kampagner og lignende udsendelser sker med dit samtykke.
    10.4 Hvilke data deles og til hvilket formål?
    10.4.1 Betalingsudbyder
    Når du foretager et køb, deles oplysninger med vores betalingsudbyder. Det, der gemmes, er fornavn, efternavn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Hvis du vælger at betale med faktura, gemmes CPR-nummeret også hos betalingsudbyderen. Oplysningerne gemmes for at kunne gennemføre købet og for at beskytte parterne mod svindel.
    De betalingsudbydere (betalingstjenester), som vi bruger, er: Klarna, Visa, Mastercard osv.
    10.4.2 Fragtfirmaer
    For at kunne levere dine ordrer og opfylde vores kontrakt er vi nødt til at dele specifikke oplysninger med fragtfirmaet. Det, der deles med fragtfirmaet, er fornavn, efternavn og leveringsadresse. E-mailadresse og/eller mobiltelefonnummer kan også blive delt med fragtfirmaet til notifikationsformål.
    De fragtfirmaer, vi samarbejder med, er: Postnord.
    10.4.3 Nyhedsbrev
    Hvis du har valgt at abonnere på vores nyhedsbrev, vil dit fornavn, efternavn og e-mailadresse blive delt med vores nyhedsbrevsudbyder. Dette er for at holde dig opdateret med information og tilbud til markedsføringsformål.
    Vi bruger til udsendelse af nyhedsbreve.
    10.5 Ret til adgang
    Du har ret til at få uddrag af alle oplysninger, som vi har om dig. Udtræk leveres elektronisk i et læsbart format.
    10.6 Ret til berigtigelse
    Du har ret til at bede os om at opdatere unøjagtige oplysninger eller udfylde oplysninger, der er ufuldstændige.
    10.7 Ret til at blive glemt
    Du kan til enhver tid bede om at få dine data slettet. Der er få undtagelser fra retten til sletning, f.eks. hvis de skal bevares, for at vi kan opfylde en juridisk forpligtelse (f.eks. i henhold til regnskabsloven).
    10.8 Ansvarlig for databeskyttelse
    Ecomx AB er ansvarlig for opbevaring og behandling af personoplysninger i netbutikken og sikrer, at reglerne overholdes.
    10.9 Sådan beskytter vi dine personlige data
    Vi bruger industristandarder som SSL/TLS og envejs hash-algoritmer til sikkert at gemme, behandle og kommunikere følsomme oplysninger som personoplysninger og adgangskoder.
    Vi bruger en svensk platform, Quickbutik, som drives af Quickbutik AB med base i Helsingborg.
  1. Ændringer af de generelle betingelser
    Vi forbeholder os ret til når som helst at foretage ændringer i vilkårene og betingelserne. Ændringer i betingelserne vil blive offentliggjort online på hjemmesiden. De ændrede vilkår og betingelser anses for at være accepteret i forbindelse med ordrer eller besøg på hjemmesiden.
    Tvist og valg af lov
    I tilfælde af at en tvist ikke kan løses i enighed mellem virksomhedens kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende dig til det generelle klagenævn, se arn.se. Hvis du bor i et andet EU-land end Sverige, kan du indgive en klage online via Europa-Kommissionens platform for mægling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr.
    I tilfælde af en tvist følger vi afgørelsen fra ARN eller en lignende tvistbilæggelsesorganisation.
    Tvister vedrørende fortolkning eller anvendelse af disse generelle vilkår og betingelser skal fortolkes i overensstemmelse med svensk lov.